Araştırma Yöntemleri

  • Akademik Araştırma Yöntemleri

    • Veri tabanları
    • Kampüs Dışı Erişim
    • Referans Yönetim Sistemi
    • İntihal Nedir?

    Detaylı sunum için tıklayınız.

  • Atıf Nasıl Yapılır?

    "Bilimsel bir makale nasıl yazılır ve yayımlanır?" makalesine erişmek için tıklayınız.

  • Bilgi Edinme Hakkı

    4982 Sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu için tıklayınız.

  • Kurumsal Akademik Arşiv Sistemi

    Kütüphane ve Dokümantasyon Direktörlüğü ve Bilgi İşlem Direktörlüğü tarafından İstanbul Kent Üniversitesi Kurumsal Akademik Arşiv çalışmaları kapsamında üniversitemiz akademik personellerinin çeşitli platformlarda açık erişimli olarak yayımlanmış her türlü akademik çalışmalarının görünürlüğünü arttırmak ve uluslararası açık erişimli indekslerde harmanlanmasını sağlamak amacıyla “Kurumsal Akademik Açık Arşiv Sistemi (DSpace)” kurulmuştur.

    Bu amaç doğrultusunda, İstanbul Kent Üniversitesi Akademik/Kurumsal Arşiv ve Açık Erişim Yönergesi çerçevesinde mevcut akademik çalışmalarınız ve ileride yapacağınız tüm akademik çalışmalarınızın DSpace Kent platformunda yer alması için, (acikerisim.kent.edu.tr ) adresini ziyaret etmenizi ve bizim yüklediklerimiz dışında yayınlarınız var ise bildirmeniz önem arz etmektedir.

    Sistemi kullanmak ve şu ana kadar girilen kayıtlarda tarama yapmak için tıklayınız.

    (*) Açık erişim arşivine yayınlarınızı göndermeden önce yayınınızın (Hakem ve/veya Yayınevi değerlendirmesinden geçmiş, yayımlanmış veya yayıma kabul edilmiş makale, bildiri, kitap, kitapçık, rapor, vb., enstitülerce kabul edilmiş yüksek lisans ve doktora tezleri, yürürlüğe giren yönetmelik ve yönergeler, kurumsal olarak üretilmiş raporlar, stratejik planlar, vb.) denetimli süreçlerle üretildiğinden emin olunuz. Denetim mekanizmalarına tabii olmadan üretilen metinler kurumsal arşive kabul edilmemektedir.

    Lütfen Dikkat! Açık erişim arşivine çalışmanızı kaydettirmek için aşağıdaki adımları izleyiniz:

    1. Yayınlanmış çalışmanızı yayımlayan kuruluşun açık erişim arşivleme politikası RENK çeşidini www.sherpa.ac.uk/romeo/index.php web sayfasından kontrol ediniz.
    2. Kaynağın rengi açık erişim arşivleme politikaları bakımından YEŞİL veya MAVİ ise yayınlandığı şekliyle hazır PDF dosyasını gönderebilirsiniz. Kontrollerden sonra sisteme yüklenecektir. Diğer renkleri almış bir yayıncı ise yayınlanmış son halinin kaynaktaki PDF dosyasını değil sizde bulunan ve hakem sürecinden geçmiş yani dergiye/yayınevine gönderdiğiniz versiyonu bize gönderiniz. Yayıncınızın veya derginizin bilgileri Sherpa/Romeo web sayfasında yer almıyor ise henüz değerlendirmesi tamamlanmamış veya değerlendirme sürecine girmemiş demektir. Bu tür kaynakların rengi GRİ sayılmaktadır. Bazı durumlarda ön-baskılara da izin verilebilmektedir.

      ROMEO colour Archiving policy
      green can archive pre-print and post-print or publisher's version/PDF
      blue can archive post-print (ie final draft post-refereeing) or publisher's version/PDF
      yellow can archive pre-print (ie pre-refereeing)
      white archiving not formally supported
    3. Kurumsal Açık Erişim Arşivine kaydedilmesi için acikerisim@kent.edu.tr e-posta adresine yukarıdaki (*) şartları sağlayan yayınınızın PDF kopyasını gönderiniz. Yayının PDF dosyası temin edilemiyor ise künyesini gönderirseniz araştırıp temin ettikten sonra sisteme yüklenmesine çalışılacaktır. Hiçbir biçimde metne ulaşılamadığında yayının öz/abstract ve künye bilgileri dosya haline getirilip sisteme yüklenecektir.

      YÜKSEK ÖĞRETİM KANUNU için tıklayınız.

      TÜBİTAK açık bilim politikası için tıklayınız.

  • Referans Yöntemi

    Tercih Edilen Refrans Yönetim Sistemleri;

    • EndNote
    • Mendeley
    • ReadCube
    • RefWorks = Flow
    • Zotero

    MENDELEY Kullanım Rehberi için tıklayınız.


    Yazar ID Türleri:

    • ResearcherID
    • ORCID
    • ScopusID
    • YÖK-ID

    ORC-ID Kullanım Rehberi için tıklayınız.

  • Telif hakkı nedir?
  • WoS İçerik Düzenleme Formu

    WoS İçerik Düzenleme Klavuzu için tıklayınız

    WoS İçerik Düzenleme Sayfası için tıklayınız.

  • Turnitin

    Öğrencilerle eğitimcileri aynı platformda buluşturan, belgelerin orijinalite kontrollerinin yapılmasını, eğitimcilerin bu belgeleri notlandırmasını sağlayan dünyanın en önde gelen yazılımlarındandır.

    Turnitin zengin geri bildirim sağlayarak ve intihali önleyerek öğrencilerin yazım yeteneklerini geliştirmektedir. Belirli bir zaman aralığında orijinal yazımı teşvik eder. Günümüz eğitimcileri ve yöneticileri öğrencilerin bilgiyi doğru, düşünerek ve yasal bir şekilde kullanmalarını teşvik etmeye çalışmaktadır. Milyarlarca internet kaynağına erişilebilirlik sayesinde öğrenciler, bir kaynağın tüm paragraflarını bir saniyede kopyalayıp yapıştırabilmektedir. Bu, performans ve değerlendirmelere yapılan vurgu ile birleşince, öğrenci araştırma ve makalelerinde orijinal olmayan içerik kullanımının artmasına sebep olmaktadır.

    Turnitin’ı kullanmak isteyen akademisyenler için gereken şifre Kütüphane tarafından sağlanmaktadır. Programı kullanmak isteyenlerin kutuphane@kent.edu.tr adresine isim, soyisim ve e-mail adreslerini bildirmeleri gerekmektedir.

    Öğretmenler için kullanım klavuzu
    https://drive.google.com/open?id=1G0l7RaWgBZIzHKDrGk8wkXqS-7C-kqRP (Türkçe)
    https://drive.google.com/file/d/1ymYWxSPDv8NRs7gPJ3xgFieTR1fR0NKy/view?usp=sharing (İngilizce)

    Öğrenciler için kullanım kılavuzu
    https://drive.google.com/file/d/1_6drf1u_VhH4gP1xgB1NZLFqjrkN005t/view?usp=sharing (Türkçe)
    https://drive.google.com/file/d/1l_imDwHKiy63GL6K9c2hWbxGkFLPpBPO/view?usp=sharing (İngilizce)

    Turnitin Giriş www.turnitin.com

  • Ithenticate

    Akademik çalışmalardaki (öğrenci ödevleri hariç) intihalleri tespit etmek amacıyla iThenticate programı, ULAKBİM tarafından yalnızca öğretim üyelerinin hizmetine sunulmuştur. iThenticate’in veri havuzunda akademik veritabanları, dergiler ve yayınlar ile 17 milyardan fazla web sayfası bulunmaktadır.

    Programı kullanmak isteyen akademisyenlere Kütüphane tarafından şifre verilmektedir. Şifre almak isteyenlerin kutuphane@kent.edu.tr adresine isim, soy isim ve e-mail adreslerini bildirmeleri rica olunur.

    TÜBİTAK EKUAL kapsamında 2011 yılından bu yana aboneliği devam eden iThenticate veri tabanıyla ilgili müzakere sonuçlandırılarak 01 Ocak 2017-31 Aralık 2019 dönemi için lisans anlaşması imzalanmıştır.

    İmzalanan lisans anlaşması gereğince; iThenticate sisteminin kullanımı konusunda çeşitli kısıtlamalar getirilmiştir.

    İthenticate programının şuan itibari ile sadece üniversitelerde, doktora ve daha üst dereceye sahip kişilerin kullanmalarına izin verilecektir. Ayrıca, öğrenci ödevi, proje ve tezlerin kontrolü ile ticari olsun ya da olmasın, yayınlanması için herhangi bir dergi editörlüğüne gönderilen makalelerin kontrolü sistem üzerinden yapılmamalıdır. Bu tür ihtiyaçlar için abone olduğumuz Turnitin programı kullanılmalıdır.

    Şu anda erişim sıkıntısı yaşanmakta olup, üye hesapları üzerinde çalışmalar yapılmaktadır. Ayrıca doktora altı dereceye sahip kişilerin üyelikleri teker teker iptal edilecektir.

    Ithenticate Giriş https://app.ithenticate.com/login

Lütfen soru ve önerilerinizi bu form üzerinden bize iletiniz.